Blog

‘Tijdens de zwangerschap van mijn derde kindje heb ik de wekelijkse yogales ervaren als een rustpunt in de week. Kalawatie geeft op een prettige manier les en laat je echt ontspannen, ik viel zelfs regelmatig in slaap tijdens de eindmeditatie, terwijl ik normaal niet zo makkelijk in slaap val overdag.
Ook bij de bevalling hebben de ademhalingstechnieken en het bewust bezig zijn met de ademhaling mij geholpen om de (pers)weeën beter op te vangen en kalm te blijven. 
Kortom, de yogalessen zijn voor mij erg nuttig geweest tijdens mijn zwangerschap en bevalling!

Laura B.

I am glad to inform you that we had a baby boy. Both mother and son are doing well. Thank you for the classes, it was very helpful for my wife.

Tirtha

De zwangerschaps-yogalessen van Kalawatie zijn mij heel goed bevallen. Het is een oase van rust, in kleine groepjes, dus iedereen krijgt persoonlijke aandacht. Heel prettig.
Je wordt kundig begeleid bij de oefeningen en krijgt ook nog handige informatie over de bevalling en wat je daarbij kan helpen. Geen ellenlange verhalen, maar goede, praktische tips waar ik echt wat aan heb gehad.
De lessen helpen je om je lichaam en geest meer in balans te brengen en even een rustmoment te creëren in de drukte van alledag. Heel belangrijk, vooral tijdens je zwangerschap.
De lessen zijn goed te volgen voor alle niveaus en tot het einde van de zwangerschap zijn ze goed vol te houden. Ik heb zelfs met 39 weken nog een les gevolgd en dat ging prima. Er wordt vooral gewerkt aan houding, kracht, ademhaling en ontspanning.
Elke les eindigt met een meditatie die ik heerlijk vond, en waarbij ik echt tot volledig rust kwam (en regelmatig in slaap viel 😉 
Kortom: ik kan het iedereen van harte aanraden.
Tip: neem ook eens een ayurveda massage bij Kalawatie, die zijn geweldig en heel rustgevend!

Groetjes, Kim P.

Ik heb een hoop geleerd over de werking van mijn lichaam en het nut van op de juiste manier ademhalen. Dat heeft mij erg geholpen tijdens het opvangen van de weeën  De laatste weken voor de bevalling heb ik vaak ontspanningsoefeningen gedaan die ik geleerd heb tijdens de les. Na de bevalling had ik erg veel last van spierpijn, ook toen kwamen yoga oefeningen van pas om mn spieren te ontspannen. Wat ik ook heel fijn vond om tijdens de lessen was het bewust contact maken met je kindje en tot rust komen tijdens de ontspanningsoefening aan het einde van de les. Dat schiet er snel bij in als je al een kleintje hebt rondlopen. Daarnaast vind ik dat je veel kennis hebt overgebracht over yoga en de oefeningen in het algemeen.

Monique B.

Afgelopen vrijdag is onze zoon geboren. De bevalling begon nadat de vliezen braken en daarna ging het allemaal heel snel (4 uur). Heb zeker wat gehad aan de ademhalingstechnieken.

Jolanda


Ayurveda for mother and baby